Akcesoria rowerowe

piątek, 31 maja 2013

500 km na 500- lecie Piły- 25.05.2013

Pod tytułem 500/500 kryją się zawody szosowe- sztafeta z okazji uroczystości 500- lecia nadania miastu Piła praw miejskich. Impreza była już długo opracowywana i zapowiadana szeroko w mediach. Jej organizatorem był klub kolarski Kameleon Team z Piły. Początkowo plany zakładały, że pojedziemy wspólnie z kolegami z treningów z LKS Drogowiec Złotów. Niestety im bliżej było zawodów tym ekipa zaczęła się stopniowo wykruszać, każdy powód był dobry, aby tylko tam nie pojechać. Ja jednak byłem konsekwentny, gdyż od samego początku bardzo chciałem uczestniczyć w tych niecodziennych zawodach i do tego bardzo blisko. Na tydzień przed sztafetą zostałem zaproszony do udziału przez Michała Zbierajewskiego- kapitana drużyny "Torpeda Szydłowo". Poza tym otrzymałem ładną, teamową koszulkę :). Dodam, że pozytywne referencje wystawił mi znany kolarz i trener Piotr Nowacki z Piły.
Każda ze sztafet liczyła 5 osób, z których każda miała do przejechania 100 km (2 okrążenia po 50 km). Pierwsza zmiana ruszała już o 4.00 rano, gdy jeszcze było ciemno. Tego dnia pogoda była dosłownie okropna. Nastąpiło jej załamanie. Nie dość, że było zimno, to padał bezustannie deszcz. Akurat te warunki mi nie przeszkadzały, bo w przeszłości startowałem na szosie już w takich warunkach i udawało mi się wtedy zdobywać wysokie lokaty. Pojechałem na 6 zmianie ok. godziny 11.45. Trasa bardzo pagórkowata, interwałowa, w początkowym jej przebiegu niedająca czasu na odpoczynek. Można było się zdziwić przewyższeniami.  Do tego "strumienie" wody płynące szosą i zakrywające miejscami dziury. Na tej zmianie pojechałem bardzo mocno i jak się okazało udało mi się wtedy odrobić kilka minut strat do poprzedzającej drużyny, zbliżyliśmy się mocno do 3 miejsca, które było możliwe do uzyskania. Później pojechałem jeszcze na zmianie 9 ok. 17.15, również ile sił w nogach, ale trochę czułem, że były one już trochę "nabite" od jazdy, do tego to przenikliwe zimno.
Dodam, że niektórzy kolarze mieli na trasie "przygody", typu pomylenie trasy i nadrobienie kilometrów czy przebita opona. Na szczęście mnie to ominęło
Ostatecznie nasza drużyna zajęła 4 miejsce wśród 14 sklasyfikowanych. Przejechaliśmy razem 500 km od wczesnego ranka do samego wieczora.
Na zakończenie w hali sportowej MOSiR w Pile- prezydent Piły wręczał zwycięskim drużynom puchary i wyróżnienia, a wszyscy uczestnicy otrzymali od niego okolicznościowe, pamiątkowe medale. Należy tu wspomnieć o dobrej organizacji imprezy oraz biura zawodów. Pomimo trudnych warunków pogodowych na szosie, to był bardzo dobrze spędzony dzień w towarzystwie kolarzy w tak niecodziennych zawodach jak sztafeta na 500 km.

Skład drużyny "Torpeda Szydłowo":
1. Michał Zbierajewski
2. Krzysztof Ambrożuk
3. Krystian Gliszczyński
4. Marek Zadworny
5. Marek Dereszkiewicz

WYNIKI DRUŻYNOWE

WYNIKI SZCZEGÓŁOWE


Fot. Damian Pelichowski, archiwum własne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz