Po odebraniu od firmy Kross, mojego nowego karbonowego Levela B9, nie mogłem doczekać się pierwszych jazd. Przede wszystkim dlatego, że po raz pierwszy mam okazję używać karbonowej, lekkiej ramy, a po drugie brakowało mi już dłuższych jazd rowerem. Kross na 29' kołach naprawdę robi dobre i solidne wrażenie nowoczesnego sprzętu, nieustępującego innym, znanym markom.
|
Nowoczesna, karbonowa rama robi niesamowite wrażenie |
Rama w rozmiarze M waży zaledwie 1100 g co jest bardzo dobrym wynikiem, plasującym ją w czołówce wysokiej klasy ram. Zastosowano w niej szereg nowoczesnych rozwiązań jak m.in. technologia monotube, główka ramy z łożyskami o powiększonej średnicy, mocowanie hamulca directmount czy też lakierowanie multilayer painting. Geometria ma sportową charakterystykę i nadaje się zarówno do długodystansowych maratonów jak i zawodów xc. Oczywiście całości dopełnia estetyka i dbałość wykonania ramy. Rama ma duży potencjał dla kogoś kto myśli o poważnym ściganiu i chce w przyszłości wymieniać zużywające się komponenty na lżejsze.
|
Rama posiada sportową, zawodniczą geometrię |
|
|
|
Technologia monotube powoduje, że rama jest sztywna, a co za tym idzie solidna i wytrzymała |
|
Główka ramy posiada łożyska o zmiennej, powiększonej średnicy |
|
Mocowanie Direct Mount to standard w nowoczesnych ramach. |
|
Level B9 oczywiście jest z karbonu :) |
|
|
|
Przewód tylnego hamulca poprowadzono pod dolną rurą |
Do ramy zamontowano solidne, sprawdzone komponenty klasy Shimano Deore tj,: napęd 10- cio rzędowy, kaseta, przerzutka przednia i manetki, przerzutka tylna to XT, co przekłada się na dużą precyzję zmiany biegów i niezawodność w każdych warunkach. Hamulce to Avidy Elixir 1. Za amortyzację odpowiada powietrzny Rock Shox XC 32 TK Solo Air, który można dostroić w szerokim zakresie do swoich upodobań i terenu po którym jeździmy. Koła WTB Speed Disc i19 29"" 32H wyposażono w lekkie opony Schwalbe Rocket Ron Performance 29'x 2,1.
Poniżej w linku pełna specyfikacja ze strony producenta
SPECYFIKACJA KROSS LEVEL B9 (29er)
Trochę zdjęć zamontowanego osprzętu:
|
Nowy model korby Deore o przełożeniach 42/32/22 posiada łożyska zewnętrzne HT2 |
|
Solidny i lekki zestaw 29 calowych kół |
|
Amortyzator RS XC 32 TK Solo Air |
|
Specjalny zacisk firmy Miche do karbonowych ram |
|
Siodełko pomimo swojego sportowego charakteru jest wygodne |
|
Napęd 10- cio rzędowy z przerzutką tylną Shimano XT |
|
Szeroki kokpit przekłada się na pewność prowadzenia i stabilność na zjazdach |
Oczywiście na Levelu B9 wykonałem treningi i testy. Wrażenia jak najbardziej pozytywne. Nie będę szczegółowo opisywał wrażeń z jazdy 29'erem, bo każdy kto miał okazję pojeździć na dużych kołach wie o czym piszę. Duże koła wygrywają pod każdym względem, to tak w dużym skrócie. Duże znaczenie ma stabilność i pewność prowadzenia, możliwość utrzymania wysokiej prędkości i mniejsze zmęczenie przy wkładaniu tej samej siły co jadąc na mniejszych 26 calowych kołach.
Rower wiadomo sam nie jeździ, dlatego solidnie przygotowuję się korzystając z doświadczenia trenera i jednocześnie zawodnika Bogdana Czarnoty, jeżdżącego w barwach Kross Racing Team. Jego doświadczenie, porady i zalecenia treningowe są dla mnie bardzo cenne i
przydatne. Stosuję się do nich codziennie. Jest to
nie tylko rower, ale również inne ćwiczenia. Plany mam rozpisywane na
kolejne 2 tygodnie. Niestety nie mogę zdradzić dalszych szczegółów treningów :). Dodam , że w ostatnim czasie do treningów wprowadzam co raz więcej roweru, gdyż pogoda coraz lepsza i dni dłuższe.
Natomiast co do diet to zestawienie posiłków, które jadłem w tygodniu przez 7 dni po badaniach wydolnościowych w Wiśle przesłałem do
Diagnostix. W tej chwili czekam na opracowanie diety.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz