Akcesoria rowerowe

wtorek, 2 lipca 2013

O mojej współpracy z firmą Kross i trenerem Bogdanem Czarnotą.

Od momentu kiedy w styczniu zacząłem współpracę z firmą Kross i trenerem Bogdanem Czarnotą moje treningi i przygotowania do zawodów kolarskich nabrały nowego wymiaru. Profesjonalne porady i doświadczenie Bogdana powodują, że moje przygotowanie kondycyjne jest wyraźnie lepsze w porównaniu z poprzednimi sezonami. Postęp jest widoczny, nie jest to może jakiś spektakularny skok, ale systematyczny wzrost formy, gdyż jak wiadomo budowana jest ona w dłuższym okresie czasu. Zajęte miejsca jak i czasy przejazdu na tych samych trasach są lepsze w stosunku do ubiegłego roku. Kolarstwo uczy cierpliwości w budowaniu formy i nie ma tu drogi na skróty. Znacznie wzrosła moja wytrzymałość na zmęczenie podczas pokonywania długich dystansów na rowerze, a wspomnę, że startuję w maratonach mtb na dystansach mega, liczących 60- 80 km. Poprawiła się również widocznie moja technika jazdy w trudniejszym terenie. Ponadto jeżdżę również na szosie. Ważna jest oczywiście także odpowiednia suplementacja i dieta, do której się stosuję oraz regeneracja po ciężkim wysiłku. Rozpisywane, spersonalizowane dla mnie plany treningowe uwzględniają terminarz zawodów, w których biorę udział. Dzięki tym właśnie planom nie muszę opierać się tylko na własnych odczuciach, czy informacjach zasięgniętych z prasy czy internetu lecz na bardzo dobrze opracowanej indywidualne opiece trenerskiej. Ważna jest tutaj również możliwość bieżącej modyfikacji czy aktualizacji programów treningowych z powodów kondycyjnych, prywatnych czy zdrowotnych.
Ponadto oprócz dobrej formy, potrzebny jest również skuteczny sprzęt do udziału w zawodach. Z tego zadania doskonale wywiązuje się właśnie Kross Level B9 29’er, którego otrzymałem jako nagrodę od firmy Kross w wygranym konkursie „Zostań Mistrzem z Bogdanem Czarnotą”. Lekka, karbonowa rama Levela o sportowej geometrii oraz niezawodne i wytrzymałe komponenty dają wiele satysfakcji z jazdy. Level B9 wyraźnie wyróżnia się z „tłumu” i co zaobserwowałem wielokrotnie wzbudzał zainteresowanie zarówno na treningach jak i maratonach mtb, otrzymując pozytywne opinie. Rowerem tym przejechałem już naprawdę wiele kilometrów w bardzo zróżnicowanych warunkach i przetestowałem go więc w praktyce, dlatego polecam go osobom aktywnie uprawiającym sport i kolarzom regularnie biorącym udział w wyścigach.
Trening kolarza amatora jest złożoną sztuką pogodzenia wielu rzeczy. Jednocześnie osiągnięcie progresji formy i osiągania coraz lepszych rezultatów jest realne do osiągnięcia przy odpowiedniej dyscyplinie treningowej i zdrowym trybie życia. Wszystkich kolarzy amatorów, którzy poważnie traktują swoją pasję zachęcam do uprawiania sportu z opracowanym planem, co przynosi widoczne efekty.

Marek Dereszkiewicz


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz