Akcesoria rowerowe

poniedziałek, 13 sierpnia 2012

BikeCross Maraton MTB- Suchy Las- 12.08.2012

Do maratonu mtb w Suchym Lesie przystąpiłem na spokojnie bez napinania się z uwagi na trud maratonu szosowego z dnia poprzedniego (czytaj poprzedni artykuł). Jak zwykle w tym sezonie wybrałem dystans mega (2 okrążenia tj. 66 km), żeby zebrać punkty do klasyfikacji generalnej. Na miejscu spotkałem Sławka i tradycyjnie znajomych kolarzy z tego cyklu, w tym koleżankę Gizelę R. z Northtec Team, z którą ustawiłem się w pierwszym rzędzie drugiego sektora. Parę zdjęć przed startem i wyczytywanie zawodników przez prowadzącego imprezę redaktora P. Kurka. Chwilę później, taśma w dół, odliczanie i start za wozem policyjnym, który nas rozprowadził przez miasto. Następnie wjeżdżamy w wąską ścieżkę. Trasa taka jakie lubię, czyli płaska i pozwalająca osiągać wysokie prędkości: asfalt, szuter i leśne ścieżki. Na fragmentach szosowych miałem możliwość się wykazać. Teren trochę zaskoczył dużą ilością błota i kałuż, a Suchy Las okazał się tego dnia mokry. Dużą frajdę sprawiało pokonywanie 29’erem odcinków błotnych i zakrętów. Jechał stabilnie jak czołg, tam gdzie innych rzucało. Pierwszą pętlę jechało mi się bardzo dobrze na najwyższych obrotach w mocnej grupie, co dobrze rokowało na dalszą część przebiegu zawodów. Specyfika tego typu trasy powoduje, że nie ma za bardzo miejsc na odpoczynek. Jechaliśmy zgodnie, dając sobie zmiany jak na szosie. Niestety na pierwszych kilometrach drugiego okrążenia, zacząłem odczuwać kryzys z powodu kumulacji narastającego zmęczenia. Kolarze z grupy mi odjechali. Miałem wrażenie, że moje nogi to ołowiane bloki. Jechałem coraz ciężej i ciężej, a do tego jeszcze w dłoń użądliła mnie osa. Zaczęli mnie doganiać pojedynczy zawodnicy. Jeszcze tylko ostatni odcinek w lesie i zjazd do mety… Nareszcie. Wspomnę, że w ramach omawianych zawodów były rozgrywane oficjalne Mistrzostwa Wielkopolski w Maratonach MTB. Wynik: 21 miejsce w kat. M3, 68 open (na 146 sklasyfikowanych), czas: 2:33:54.
P.S. Jak ciekawostkę dodam, że znalazłem się w roli głównej na okładce folderu promocyjnego Gminy Suchy Las, co stanowi dla mnie miły akcent tej imprezy. Hasło folderu „wypoczywaj aktywnie!” dobrze tu pasuje ;).
Fot. xc-mtb.info, archiwum własne, Gmina Suchy Las

Na linii startu w pierwszym rzędzie drugiego sektora.
Maraton w Suchym "mokrym" Lesie dosyć wymęczył mnie i sprzęt.
Ku miłemu zaskoczeniu znalazłem się na okładce folderu promocyjnego Gminy Suchy Las :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz