Akcesoria rowerowe

niedziela, 5 czerwca 2016

Wyrzysk Bike Cross Maraton MTB- 5.06.2016 r.- powrót do MTB

5 czerwca 2016 r. po prawie rocznej przerwie od ścigania w zawodach MTB, wybrałem się do Wyrzyska (powiat pilski, Wielkopolska). Wspomnę, że ścigałem się już tam w latach 2012- 2014. Z Łobżenicy do Wyrzyska wybrałem się bezpośrednio rowerem, z racji tego, że z Łobżenicy miałem niedaleko ok. 18 km. Potraktowałem to jako rozgrzewkę. Gdy dotarłem na miejsce poczułem kolarską atmosferę i ucieszyłem się. Tego mi właśnie brakowało :). Spotkałem też kolegów, z którymi porozmawialiśmy. Wspomnę, że niezastąpiony redaktor Piotr Kurek przeprowadził ze mną krótki wywiad :) . Tego dnia było słonecznie i sucho, w przeciwieństwie do trasy z 2013 roku, gdzie trasa była naprawdę błotnista. Zrobiłem sobie krótką rozgrzewkę. Dystans mini (ok. 30 km), który wybrałem startował o godz. 11.30. Zapisało się na niego blisko 500 kolarzy. Byłem spokojny, oczekując na start. Poza tym znałem też trasę. Nastąpiło odliczanie i start. Na początku jak zawsze trzeba zachować czujność i rozwagę. Dobrym rozwiązaniem było poprowadzenie początku trasy podjazdem w kierunku wyrzyskiego amfiteatru. Dzięki temu było bezpieczniej i peleton rozciągnął się. Początkowo jechaliśmy w kierunku Polanowa, za którym w prawo skręciliśmy w prawo las w kierunku Dębowej Góry. Góra ta jest najwyższym wzniesieniem w okolicy widocznym z daleka. Charakterystyczne dla niej są podjazdy serpentynami i szutrowe zjazdy. Można poczuć się jak w prawdziwych górach na rowerze mtb. Minęliśmy też pałac w Rzęszkowie. Jechało mi się całkiem dobrze, chociaż nie miałem, aż takiej formy jak dawniej. Trasa minęła szybko i zawierała wszystkie elementy dobrego mtb. Wjechałem metę. Udział w zawodach potraktowałem "bez napinki" jako dobre, aktywne spędzenie niedzieli, a po za tym przypomniałem sobie dobrą, kolarską atmosferę. Warto dodać, że w tradycyjnej już loterii udało mi się wylosować atrakcyjne nagrody (m.in. kurtka kolarska, pendrive, portfel). Gratulacje dla organizatorów za przygotowanie zawodów w Wyrzysku. Warto tam wracać.

Miejsce open: 269/455 sklasyfikowanych kolarzy,
Miejsce w kat. M3: 117/162
Dystans: ok. 30 km
Czas: 1:29:12



Zapis trasy zawodów MTB w Wyrzysku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz